Vanaf 2 juni nieuwe bestelbonnen en facturatie-aanpak bij Aquafin
Op maandag 2 juni 2025 stapt Aquafin over op een nieuw digitaal platform: SAP. Dit centraal databeheersysteem zorgt voor een efficiëntere samenwerking en vereenvoudigt onze administratieve processen, waaronder bestellingen, leveringen, facturatie en betalingen.
Deze overstap kan tijdelijk invloed hebben op het bestelproces en de verwerking van facturen en betalingen. We doen er alles aan om deze overgang zo vlot mogelijk te laten verlopen. Op deze pagina vindt u een overzicht van wat er verandert en kunt u doorklikken naar specifieke info.
Wat verandert er concreet vanaf 2 juni?
- Nieuwe nummering op bestelbonnen
Vanaf 2 juni ontvangt u bestelbonnen met een nieuwe nummerstructuur.- Gelieve dit nieuwe nummer altijd correct te vermelden op uw factuur.
- Voor bestellingen die u vóór 2 juni ontvangt, blijft het huidige bestelbonnummer van kracht.
- Nieuw leveranciersnummer
U ontvangt een nieuw leveranciersnummer. Controleer dit nummer bij communicatie of vragen over bestellingen. - Nieuw contractnummer
Indien van toepassing, ontvangt u voortaan ook een contractnummer (vorm: 4600....). Dit nummer verwijst naar de bijbehorende aanbestedingsprocedure. - Nieuwe lay-out van de bestelbon
De bestelbonnen die u van ons ontvangt zullen er iets anders uitzien. Bekijk een voorbeeld [link naar voorbeeld].
Facturatie blijft verlopen via Peppol
Als opdrachtnemer van Aquafin blijft u wettelijk verplicht om uw facturen elektronisch via het Peppol-netwerk te verzenden. Dit verandert niet. Meer info vindt u op (link naar infopagina op AQF-website)
Overgangsperiode eind mei
- Facturen die vóór 23 mei 2025 bij ons toekomen, kunnen nog worden verwerkt vóór de overstap naar SAP.
- Facturen die na 23 mei 2025 ontvangen worden, zullen begin juni verwerkt worden in het nieuwe SAP-systeem. Wij vragen hiervoor uw begrip, aangezien de verwerking mogelijk tijdelijk iets langer kan duren.